T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığının birlikte çalışması sonucunda 75 (yetmiş beş) maddeden oluşan 2019-2020 yılları “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı” nın uygulamasını ve kadına yönelik şiddet için alınması gereken diğer tedbirler ile, Sayın Valilerimiz başkanlığında 81 ilimizde 17 Aralık 2019 Salı günü saat 10.00’da ilgili kurumların en üst düzey yöneticilerinin katılımı ile toplantı yapılmış olup,
Yukarıda kapsamı belirtilen ve illerde valilerimizin başkanlığında yapılan toplantının benzeri; *Kaymakamlarımız başkanlığında* ilçedeki ilgili birimlerin en üst amirlerinin katılımıyla *20 Aralık 2019 Cuma günü saat 10:00 da eş zamanlı olarak tüm ilçelerimizde yapılacağı bildirilmişti.**
Bu,kapsamda;
Kadına yönelik şiddetin engellenmesi için Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımız önderliğinde uygulamaya konulan 2019-2020 yılları “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı”nın etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamak, ilçemizde de yaşanabilecek olaylara göre farklılaşabilecek alınması gereken başkaca tedbirlerin görüşülmesi Kaymakamımız başkanlığında 20 Aralık 2019 Cuma günü saat 10.00’da toplantıda; 75 (yetmiş beş) maddeden oluşan 2019-2020 yılları “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Koordinasyon Planı”nın uygulamasının değerlendirilmesi ile birlikte aşağıdaki hususların da toplantı gündeminde değerlendirilmesi toplantının amacına katkı sunacaktır.
• Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik kapsamında Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonunun etkinliğinin ve sorumluluğun arttırılması için yapılması gerekenlerin planlanması,
• Özellikle şiddet alanında çalışan tüm kurumların 2019 yılı verilerinin değerlendirilerek mevcut durumun net bir şekilde analiz edilmesinin sağlanması,
• Bu kapsamda; il ve ilçelerimizdeki 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun kapsamında olay sayılarının, başvuru sayılarının, Kanun kapsamındaki alınan tedbirlerin niteliğinin, uygulamadaki eksikliklerin ve nedenlerinin, il/ilçe bazında ve Bakanlıklar tarafından alınması gereken tedbirlerin değerlendirilmesi,
• Son dönemde yaşanan üzücü olayların analizleri de ele alınarak benzer nitelikte olayların yaşanmaması için alınması gereken tedbirlerin planlanması,
• ŞÖNİM’lerin kapasitelerinin artırılmasının yanı sıra hem mağdurlara hem de şüphelilere yönelik psikolojik destek ve rehabilite edici çalışmaların planlanması,
• İldeki tüm görevli sosyal hizmet uzmanlarının kadına yönelik şiddet konusunda yürütülecek çalışmalarda görev almasının sağlanması hususunda sistem geliştirilmesi,
• ŞÖNİM’lerde 7/24 esasına göre polis irtibat görevlisinin bulunması hususunda gerekli planlamaların yapılması,
• Şüphelilerle ilgili (öfke kontrolü gibi) önleyici destek hizmetlerinin uygulamasının ve etkinliğinin arttırılması ve takibinin yapılması,
• Kadına yönelik şiddetle ilgili mücadelede sadece polisiye tedbirlerin yeterli olmaması nedeniyle diğer kurumların (baro, üniversiteler ve STK’ların) sürece dahil olması için yapılması gereken çalışmaların planlanarak bu hususların il/ilçe eylem planı haline getirilmesi,
• Bu alanda görev ve sorumluluk üstlenmiş tüm kurumların koordinasyon ve işbirliğinin geliştirilmesinin,sağlanması,
• Risk düzeyi yüksek olayların muhakkak il valilerimiz ve kaymakamlarımız tarafından sosyal, psikolojik, ekonomik yönlerini de ele alacak şekilde bütün yönleri ile incelenmesi, bu kapsamda hem fail hem de mağdur yönünden alınması gereken tedbirlerin planlanması için bir sistem geliştirilmesi, (haftalık olarak sadece mağdurla değil şüpheli ile de iletişime geçilerek görüşme yapılması vb.)
• Aile içi ve kadına karşı şiddet olayları kapsamında; hakkında tedbir kararı devam etmese bile mağdurun bilgilendirilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması için ceza evinden izinli çıkan, firar eden veya tahliye edilen hükümlülerin cezaevi müdürlüğü tarafından gecikmeksizin ilgili kolluk birimine bildirilmesi için gerekli tedbirlerin planlanması,
"Şiddet önleme merkezlerine polis irtibat görevlisi görevlendirilmesi, risk düzeyi yüksek olayların muhakkak Kaymakamlığımız ilgili kurumlar tarafından sosyal, psikolojik, ekonomik bütün yönleriyle incelenmesi, olayların meydana geldiği andan itibaren takip edilmesi için sistem geliştirilmesi, şüphelilerle ilgili öfke kontrolü gibi önleyici destek hizmetleri uygulaması ile etkinliğinin artırılması ve takibinin yapılması, kadına yönelik şiddetle ilgili mücadelede sadece polisiye tedbirlerin yeterli olmadığı, diğer kurumların (baro, üniversiteler ve STK) sürece dahil olması için yapılması gereken çalışmaların planlanması, bu hususların il/ilçe eylem planı haline getirilmesi gibi birçok konuda çalışma/değerlendirme yapılarak Bakanlıklarımızın ortaya koyduğu çerçevede kararlar alınacak, başlatılan seferberlikte illerimizde üzerlerine düşen sorumlulukları gecikmeksizin ifa etmeye başlayacaklardır."
.